![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiZawnAe2chtkFiGtX2Necaw64borGLR_FZGWTCcLv7m_yy-ylAvpxzpCmIX-TAVJaCZet82ujJxWmQNYksVdgvMw1QK_Ad3ydW-OwnFZ13lv5u1f6zIHz7DiVVgm6seMzPh5dxAAOliaI/s320/dersaadet_metro.jpg)
İşte bu projelerin resimleri ve tüm detayları bu dev posterde yer alıyor. Yedi Kıta Dergisi'ne bu mükemmel yayıncılık anlayışı için blogun kurucu yazarı olarak teşekkür ediyorum.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgDQS4CY3D2-oLqyypoYrvfLmliz6dDMKM-cEYNzlRYlmREmhRHYfi5T4rRiwhDLW0ffcRgyie9dx_l_5zCga49TOZOVf-mwpuTW9lI-A5BRT8J_DDUzdGtbSQ4yqdVTLHHCNv6AQDNoUo/s400/t%C3%BCp.jpg)
Sultan II. Abdülhamîd Han'ın tahttan indirilmesiyle yarıda kalan birçok projeden sadece birisi olan bu proje, şu an yapımı devam eden tüp geçit projesinden bir buçuk asra yakın bir zaman önce hazırlanmıştı. İstanbul'da ulaşım, tarih boyunca hep büyük bir mesele olarak gündemde kalmıştır. İki kıtayı ayıran boğazın bir şekilde geçilmesi bu meselenin odak noktasını teşkil etmiştir. Haliç kısmında ulaşım daha az maliyete sahip gemi ve köprülerle sağlanmışsa da boğaz kısmında ulaşım bu kadar kolay olmamıştır. Gemilerin devreye girmesiyle bir nebze rahatlayan boğaz ulaşımı, daha sonraları demiryolu ve kara vasıtalarının artmasıyla köprü ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bu sebeple boğazın iki yakasını birbirine bağlayacak köprü ve tünel (tüp geçit)çalışmaları tarih boyunca ve bilhassa son yüzyılda gündemden hiç düşmemiştir.
Kaynak: www.yedikita.com.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Gmail hesabı olmayan arkadaşlarımız hemen alt kısımda 'Yorumlama biçimi' listesinden 'Adı/URL'yi seçerek sadece isimlerini yazarakta yorum yapabilirler.
::..Görüşleriniz bizim için değerlidir..::
::..Lütfen Düşüncelerinizi Yorum Olarak Belirtiniz..::