Definition List

25 Tem 2010

Çocuğunu Satarak Osmanlı'ya Yardım Etmek İsteyen Hintli Kadın


"Yıl 1913. Hint Müslümanları Balkan harpleri yapan Osmanlı'ya yardım için büyük bir meydanda yardım kampanyası açarlar. Herkes elinde olanı verir. Bir kadın hiçbir parası olmadığı için çocuğunu getirir ve der ki "benim çocuğumu satın alın. Alında parasını Osmanlıya gönderebileyim". Bir diplomatik belgede Londra'daki arşivde bunu okuyunca gözümden yaşlar boşandı. Görevli "hasta mısınız" diye sordu. Ben "hayır" dedim. Bir mendil istedim.
Gözlerimden akan yaşları sildim."

"İngiliz arşivlerinden okudum.1940'larda bir İngiliz Büyükelçisinin notlarında şu yazıyordu: 'Aradan geçen zamana rağmen İslam ülkelerinin sefirlerinin hala Türkiyeye bakışlarını ve onu önder olarak görmelerini anlayamıyorum. Türkler böyle giderse ya İslam aleminin liderliğine ilerler ki bu bizim zararımıza olur ya da şimdi gitmekte oldukları batıya doğru yol alırlar."

Prof. Dr. Azmi ÖZCAN
Bilecik Üniversitesi Rektörü

1 yorum:

  1. BİZLERİN ASALETİ ÖNCE DİNİMİZDEN GELİYOR, İSLAMA 600 YIL BAYRAKTARLIK YAPMIŞ OLAN BİR MİLLETİ TARİH SAYFASINDAN VE ÖZÜMÜZDEN KOPARMAK İSTİYORLAR,, FAKAT UNUTTUKLARI BİRŞEY VAR., RABBİM BİZİM TÜM HATALARIMIZA RAĞMEN RAHMANINI ÜZERİMİZDEN EKSİK ETMİYOR..ŞU AN NERDEİSE TÜM ÜLKELERDE BİZLERİ TEMSİL EDEN VE GÖNÜLLERİ FETH EDEN HAL DİLİ İLE KENDİNE HAYRAN BIRAKAN GÖNÜL ERLERİ VAR...BİZE DÜŞEN ENBÜYÜK GÖREV İYİ, AHLAKLI, DİNİ VE İLMİ KONULARDA OLGUNLAŞMIŞ NESİLLER YETİŞTİREBİLMEK BU BİZİM EN ASLİ GÖREVİMİZ OLMALIDIR..SELAMLARIN EN GÜZELİ ÜZERİNİZE OLSUN...

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayan arkadaşlarımız hemen alt kısımda 'Yorumlama biçimi' listesinden 'Adı/URL'yi seçerek sadece isimlerini yazarakta yorum yapabilirler.
::..Görüşleriniz bizim için değerlidir..::
::..Lütfen Düşüncelerinizi Yorum Olarak Belirtiniz..::